2012. október 6., szombat

Karácsonyi emlék

Pár hónap, és itt a Karácsony. Tavaly ilyenkor kezdtünk a karácsonyi út kiválasztásába. Mindenkinek más szempont volt a lényeges. Főnöknek első a hasa, második a wifi. Ez a kettő megvan, részéről a fáklyásmenet. Lányoknak a wellness a rigolyájuk. Most külön kívánság volt, hogy a szálloda nyújtson valami karácsonyi meglepit. Senkit nem érdekelt az én álmom, mindegy hogy hol, csak egy virslikkel feldíszített fenyőfa a szoba közepén. Abban tökéletes összhang volt, hogy engem olcsón megússzanak.
Lassan szűkült a kőr és egyik este eldőlt, Zalakaroson karácsonyozunk egy apró hotelben.
A csomag egyik meglepije egy egész napos belépő a hotel melletti Gránit gyógyfürdőbe, a többit nem árulták el. Nahát, nem estem hasra ettől az ajándéktól. Útálok úszni.


 23-án délután érkeztünk, átvettük a kulcsot, lányok megrendelték a karácsonyi csokimasszázst és indultunk kipakolni. A hallban mindenütt feldíszített karácsonyfák, csupa haszontalan csillogó cuccokkal. Földszinten az utolsó szobát kaptuk, a legjobb szoba, senki nem járkált az ajtónk előtt. Az asztalon egy tányérkában mézeskalács várt. Főnökék átöltöztek fürdőruhába és a kapott fürdőköpenybe. (Főnöké irtó kicsi volt, a recepcióssal a teljes raktárat felforgatták egy nagyobb méretért)
A medence a szabad ég alatt volt, pont az ablakunk előtt, kiültem bámészkodni. A sűrű felszálló gőz miatt keveset láttam.
Vacsorára megkaptam a szokásos kutyatápot a tányéromba, de nem vertek át. Utazáskor sokkal nemesebb falatok várnak. Főnökék másfél órás vacsorázás után végre visszajöttek, kezükben az illatozó húsos csontokkal.

24-én reggeli után egész napos dagonyázás következett, ők a medencében, én az ablakban, erősen rákészültünk a szentestére. Este az étkezőben minden asztalon a gyertya mellett kis ajándékcsengő. A vacsora választékban volt klasszikus karácsonyi és extrém ötlet. Mákosguba volt az egyik desszert, Főnök le volt nyűgözve. Fiatal hölgy énekelt karácsonyi dalokat, mindenki ünnepélyes hangulatban múlatta az időt.


A medencét apró gyertyákkal körbe rakták, vacsi után egy egy pohár pezsgővel megjelentek a szállóvendégek és becsobbantak a vízbe. Emelkedett hangulatban fürkészték a csillagos eget, hátha meglátják a betlehemi csillagot.
Karácsony első napját a főnökék egész nap a Gránit gyógyfürdőben töltötték, engem szobafogságra ítélve. Esti sétánál, Főnök elmesélte a szomszédnak a nap egyik fénypontját:


"A gyógyfürdőben délelőtt 15 perces vizitornát tartottak. Az összes nyugdíjas a medence azon oldalára gyülekezett, ahol a tornatanár a partról mutatta a gyakorlatokat. Valószínűleg a tornatanárnő csak helyettesíthette az igazit, mert a gyakorlatai meglepőek voltak.  Már ott kezdődtek a gondok, hogy nem vette figyelembe a víz ellenállását, olyan gyors mozdulatokkal tekergette magát, ami a vízben megoldhatatlan feladat volt. Ezután az új feladat a guggolás, felállás ismétlése. Annyira belefeledkezett a mutatványába, hogy nem látta, senki sem akar a nyakig érő vízben a medence aljára leguggolni. Türelmesen végig vártuk, míg ezt a feladatsort befejezi, de akkor aztán kitört a nevetés, amikor bemutatta a következő feladatot. Lazán előre hajolt és először az egyik, majd a másik bokáját fogta meg. A tanárnő a negyed óra elteltével rendesen leizzadt a gyakorlataitól, mi ácsorogtunk és nevettünk a vízben, a végén pedig hatalmas tapsviharral díjaztuk a műsort."


A Vacsi megint fantasztikus volt. Főnököt úgy kiszívta az egész napos pancsolás és a vacsihoz felszolgált pezsgő, hogy az esti hotel körüli hangulatos sétánkat rövidre kurtította. Visszamentünk és  fél óra múlva csak a folyamatos szuszogásokat hallottam. Én is befészkeltem magam, rákészültem a másnapi kirándulásra.

http://www.facebook.com/totovalazuton

2 megjegyzés: